آیت الله میرباقری: ضرورت شناخت یهود هذه الامه
نوشته شده توسط : کمیل حسینی

آیت الله میرباقری: ضرورت شناخت یهود هذه الامه

به نقل از موسسه استاد فرج نژاد، یک چیزی اشتباه شده، برخی که یهود را بزرگ می‌کنند، تلقی‌شان این است که یهود امت حضرت موسی است که دارد در دوران نبی اکرم هم طرح را پیش می‌برد، اینطور نیست، آن‌ها ذیل یهود هذه الامه حرکت می‌کنند.

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ، آن‌ها ایمان به یهود هذه الامه می‌آورند، وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا هَؤُلَاءِ أَهْدَى مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا، می‌گویند با جبهۀ امیرالمؤمنین همکاری نکنید، حالا که این طرح دارد پیروز می‌شود، آن طرف را بگیرید، از دو طرف هم هست.

از این‌ور هم که یک عده‌ای هستند که يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى، طرح شیطان و یهود هذه الامه است، دوران یهود حضرت موسی که تمام شده است، اینقدر آن‌ها را بزرگ نکنیم، و بعد در دشمن‌شناسی طوری نشود که دشمن را طوری معرفی کنیم که غالب بر انبیاء است.

خدای متعال جایی برای این که حواس ما جمع شود، طرح شیطان را توضیح می‌دهد. قوا، مکائد و نفوذی که به شیطان داده است، نفوذی که می‌کند، یوسوس فی صدور الناس، امدادی که می‌شود، ولی آنجایی که خدای متعال طرح شیطان را مقابل طرح نبی اکرم قرار می‌دهد.

إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا، حضرت امیر می‌فرمودند من در غار حرا بودم وقتی پیامبر اکرم مبعوث شد، سَمِعْتُ رَنَّةَ الشَّیْطَانِ، فریاد شیطان را شنیدم، عرض کردم آقا چه خبر است؟ حضرت فرمود خودت که می‌دانی، إِنَّکَ تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ وَ تَرَی مَا أَرَی، شیطان بود که بعد از بعثت من مأیوس شد که بتواند مردم را بندۀ خودش بکند.

شیطان در مقابل ما قوی است ولی در مقابل امیرالمؤمنین إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا، درست است که ۶۰۰۰ سال عبادت دارد و ما اصلا نمی‌فهمیم ۶۰۰۰ سال یعنی چه، برای ما آن ۶۰۰۰ سال قابل فهم نیست.

طرح دشمن به گونه‌ای معرفی نشود که تلقی شود آن طرح پیروز است، ببینید هم دشمن را معرفی می‌کنند، هم امکاناتش را، هم وسعتش را، دامنۀ درگیری را ولی إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا، پیغمبر ما شما وارد شو، همۀ انبیاء آمدند و مقدمه بودند.

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ، الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ، کریمانه‌ترین لطف خدا به عالم می‌خواهد نازل شود اما كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى، همان آغازی که به حضرت وحی می‌کند، یعنی عده‌ای خودشان را مستغنی از تو می‌بینند و طغیان می‌کنند.

متوهم غنا هستند، بی‌نیاز از تو که نیستند، همه امی هستند ولی این‌ها همه خودشان را باسواد می‌دانند، عصر روشنگری است، ما بالغ شدیم، محتاج به انبیاء نیستیم، خب بفرمایید، گفت سرش را گذاشته بود و از جوب آب می‌خورد، گفت عقلت کم می‌شود، گفت: عقل چیه؟ گفت ما بحثی نداریم با هم!

عصر روشنگری است، فیلسوفان عصر روشنگری، حرفشان این است که محتاج به انبیاء نیستیم و بالغ شده‌ایم، گفت دوزاری می‌گرفت و هر روزدر قلکش می‌انداخت، تکان داد دید قلکش پر شده است، گفت مو دیگه خودُم خان‌‌ام دیگه، گفت برو آب بیار، گفت عه من دیگر خودم خان هستم، این داستان بشر امروز است.

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى، نمی‌گذارد تو عالم را مسجد کنی، أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى، عَبْدًا إِذَا صَلَّى، نمی‌گذارد و می‌خواهد عالم میکده باشد، ولی پیغمبر ما رهایشان کن، لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ، طرح شما خیلی بزرگ‌تر از این حرف‌ها است، در طرح بزرگ انبیاء تمام فرصت شیطان، فرصت کوتاهی است.

وَذَرْنِي وَالْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِيلًا، طرح آن‌ها طرح پایداری نیست و با تمام پیچیدگی‌هایش کوچک و کوتاه است، جوری نشود که دشمن را طوری معرفی کنیم که رعب دشمن در دل‌ها بیفتد، بله باید دستگاه محاسباتی ما دقیق باشد، دشمن را بشناسیم. 

برای مطالعه بیشتر و ادامه سخنان آیت الله میرباقری به لینک مراجعه کنید.




:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: